چهار ستاره مانده به صبح

شروع یک رؤیای نو

چند وقتی است که فراخوان نخستین جشنواره‌ی روستاهای دوستدار کتاب منتشر شده است. این جشنواره، با هم‌کاری وزارت ارشاد و یونسکو برای شناسایی روستاهایی برگزار می‌شود که در زمینه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی فعال‌اند.
برای شرکت در آن هم باید چند فرم را تکمیل کرد و با امضای دهیار و رئیس شورا برای دبیرخانه‌‌ی جشنواره‌ی روستاهای دوستدار کتاب فرستاد. این فرم‌ها شامل مشخصات روستا، فعالیت‌های کتاب‌خوانی که تاکنون در روستا اجرا شده و پیشنهادهایی برای آینده است. نتیجه؟ در اسفندماه، روستاهای برتر معرفی شده و جایزه می‌گیرند؛ یک جایزه‌ی هشت میلیون تومانی برای تجهیز کتاب‌خانه‌ی روستا.


اگر به کتاب و کتاب‌خوانی علاقه دارید، اگر به ساخت کتاب‌خانه‌ی روستایی علاقه دارید، اگر حال و حوصله دارید به کتاب‌خانه‌های روستایی کمک کنید، و اگر دوست دارید یک کار خوب بکنید، درباره‌ی این جشنواره با دوستان و فامیل و غیره حرف بزنید. عقل‌هایتان را روی هم بگذارید و ببینید چه‌کار می‌توانید بکنید تا کتاب به دست بچه‌های روستا برسد.
قبل از هر کاری می‌توانید درباره‌ی جشنواره‌ی روستاهای دوستدار کتاب اطلاع‌رسانی کنید. کافی است نشانی وبلاگ یا صفحه‌ی آن در فیس‌بوق را برای دوست‌هایتان بفرستید. در همین وبلاگ، چندتایی روستا معرفی شده‌اند که می‌خواهند کتاب‌خانه داشته باشند و به هم‌فکری و هم‌کاری شما نیاز دارند. از دوست‌هایتان هم بخواهید همین کار را بکنند تا آدم‌های بیشتری باخبر شوند.

این مطلب را هم می‌توانید در وبلاگ‌هایتان کپی|پیست کنید تا بیشتر خوانده شود.

۳ دیدگاه نوشته شده است! »

  1. زریر در 14/10/28 گفت:

    حیف.منم دلم کتابخونه میخاد.
    حیف.آدماش اهل این حرف ها نیستن.

  2. چهار ستاره مانده به صبح » کتاب‌خانه‌‌ی روستایی در 14/11/02 گفت:

    […] این جشنواره بهانه شد تا من و هولدرلین تصمیم بگیریم در راه‌اندازی کتاب‌خانه‌ در یکی از روستاهای مهریز مشارکت کنیم. اگر شما هم دوست دارید، کتاب‌های اهدایی‌تان را به نشانی مهریز. بلوار امام علی. جنب اداره جهاد کشاورزی. دفتر نظام صنفی کشاورزی ارسال کنید. فکر می‌کنم منطقی این است که اگر کتاب دست‌دوم در خانه دارید، با پست عادی یا سفارشی (و نه پیشتاز) بفرستید تا هزینه‌ی ارسال آن زیاد نشود. اگر می‌خواهید کتاب بخرید و بفرستید، بهتر است از سایت ناشرها و اینترنتی بخرید تا هم تخفیف بگیرید و هم کتاب‌ها را راحت‌تر بفرستید. اگر می‌خواهید به‌صورت نقدی کمک کنید، بگویید تا شماره کارت را برایتان بفرستم. اگر ساکن یزد هستید و دوست دارید در برنامه‌های آینده‌ی کتاب‌خانه نیز هم‌کاری کنید، برایم بنویسید. دیگر؟ خیلی زود با خبرهای تازه برمی‌گردم. […]

  3. چهار ستاره مانده به صبح » شادیِ شیرین در 14/11/13 گفت:

    […] هست که گفته/نوشته بودم اگر به کتاب و کتاب‌خوانی علاقه دارید، اگر به ساخت […]

  1. 2 بازتاب

  2. نوامبر 2, 2014: چهار ستاره مانده به صبح » کتاب‌خانه‌‌ی روستایی
  3. نوامبر 13, 2014: چهار ستاره مانده به صبح » شادیِ شیرین

دیدگاه خود را ارسال کنید