چهار ستاره مانده به صبح

شروع یک رؤیای نو

سوم خرداد (۲۳ ماه می ۲۰۲۰) روز یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های ادبیات کودک و نوجوان است؛ روز #المر

المر یک فیل متفاوت و رنگارنگ است که می‌تواند بقیه را شاد کند، اگر شده با یک لبخند کوچک.

#دیوید_مک‌_کی درباره‌ی خلق این فیل رنگارنگ می‌گوید روزی همراه همسر و دخترش پیاده‌روی می‌کردند که پسری از آن‌طرف خیابان فریاد می‌زند: کاکاسیاهه! برای اینکه همسر آقای مک‌کی یک زن امریکایی_آفریقایی‌تبار است و رنگ پوست تیره‌‌ای دارد. با شنیدن لحن شرم‌آور آن پسر بود که داستان المر فیل رنگارنگ در او شکل گرفت و چیزی نگذشت که المر نماد پذیرش دیگری و رنگارنگ بودن مردم از جنبه‌ی نژادی، فکری، ظاهر و قیافه و تفاوت‌ها در کودکان با نیازهای ویژه شد.

المر نماد شادی هم است. او با لبخند و شوخی و کارهای خنده‌دارش فیل‌های دیگر را خوش‌حال می‌کند.

امسال، انتشارات اندرسن‌پرس از کودکان، والدین، معلمان و علاقمندان به ادبیات دعوت کرده است روز المر را در خانه جشن بگیرند.
گوزن زرد هم تصمیم گرفته است با کمک پدرها و مادرها و بچه‌ها منابع مناسب و رایگان را در اختیارتان بگذارد تا همگی بتوانید در خانه از این روز و پیام آن که پذیرش تفاوت‌ها و توسعه‌ی شادی است، لذت ببرید.

🎈چگونه در جشن المر مشارکت کنیم؟

🌈 برای پشت پنجره‌های خانه‌تان رنگین‌کمان بسازید، بطری‌های شیر را به المر و کاغذهای رنگی‌رنگی را به یک جنگل شگفت‌انگیز تبدیل کنید. وب‌سایت روز المر مجموعه‌ای از فعالیت‌های هنری و خلاقانه را برای این جشن پیشنهاد کرده که گوزن زرد این بسته‌ی پیشنهادی را با ترجمه‌ی مونا دانش‌پژوه و آناهید ترابی طهرانی آماده و منتشر کرده است.

🔗 لینک دانلود 

🌈 گذر از دوران قرنطینه با شرایط مبهم و پیچیده‌ای که وجود دارد، برای بزرگسالان هم آسان نیست. همگی نیاز داریم برای برقراری ارتباط‌ مؤثر با جهان کاری کنیم، به خودمان توجه کنیم و شرایطی را فراهم کنیم تا احساس تنهایی نکنیم. گوزن زرد تلاش کرده است با مجموعه‌ای از پیشنهادها برای گسترش شادی قدم کوچکی برای دوستی و برقراری ارتباط با کودکان و والدین بردارد. این بسته براساس داستان المر تهیه و تدوین شده است.

🔗 لینک دانلود 

🌈 داستان‌های المر را بخوانید و از بلندخوانی‌هایتان فیلم و عکس بگیرید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا جهان پر از رنگ و شادی شود.

🌈 عکس‌ها، فیلم‌ها و گزارش‌های فعالیت‌های هنری‌تان و مراحل پیشرفت پروژه‌ی شادی‌تان را با هشتگ ElmerDay# و ElmerBookClub# به اشتراک بگذارید.

🌈 بعد از دانلود بسته‌های پیشنهادی می‌توانید #باشگاه_المر را با شناسه‌ی elmerbookclub در اینستاگرام، تلگرام و توییتر دنبال کنید و از ماجراهای این فیل رنگارنگ باخبر شوید.

🌈 این فراخوان و فایل بسته‌های پیشنهادی را برای دوستان و آشنایانتان بفرستید.

دیدگاه خود را ارسال کنید