چهار ستاره مانده به صبح

شروع یک رؤیای نو

Old-Books.jpg

:: … و امّا، درباره‌ی کتاب و پیشنهاد‌های کتابی جنابِ محسن فرجی عزیز، اوّل، اگر چوب خط (نشر: قطره) را نخوانده‌اید، بخرید و بخوانید تا مثل یازده دعای بی‌استجابت چاپ‌تمام نشده است. دوّم، علاوه بر انتخاب‌های معرکه‌ی شعر، ایشان پیشنهاداتِ کتابی خوبی را در غزلداستان داشته‌اند که از آن میان اشاره می‌شود به سلاخ‌خانه‌ی شماره‌ی پنج (نشر: روشنگران و مطالعات زنان) و به سمت رودخانه‌ی استوکس (نشر: شاملو) سوّم، خواندنِ دو مجموعه‌ داستانِ زندگی مطابق خواسته‌ی تو پیش می‌رود (نشر: مرکز) و بریم خوش گذرونی (نشر:روشنگران و مطالعات زنان) را نیز سفارش کرده‌اند به ما که ما هم به شما می‌گوییم.

:: سامرست موام در کتاب دربارۀ رمان و داستان کوتاه ده رمان عالی دنیا را معرّفی کرده است که عبارتند از؛ «جنگ و صلح»،«بابا گوریو»،«دیوید کاپرفیلد»،«برادران کارامازوف»،«مادام بواری»،«سرخ و سیاه»، «موبی دیک»،«بلندی‌های بادخیز»،«غرور و تعصب» و «تام جونز»

تابستانِ گذشته، تحت‌تأثیر حرف‌های سامرست موام جوگیر شده بودم که حتمن این ده رُمان عالی دنیا را بخرم و داشته باشم در کتابخانه‌ام. خدا را شکر که پول نداشتم و فقط «جنگ و صلح» و «موبی دیک» و «غرور و تعصب» را خریدم و تا الان هم فقط، «غرور و تعصب» را خوانده‌ام. البته، امیدوارم اطلاعات آدینه بوک نادرست باشد وگرنه من سکته می‌کنم!!! نگاه کنید تو رو خدا اینجا را و قیمت «جنگ و صلح»؟! آن‌وقت من این کتاب را خریده‌ام بیست هزار تومان!!! چرا؟ برای اینکه چاپ اوّل امیرکبیر است و ما را با یک کتاب‌باز اشتباه گرفتند!!! البته، شایان ذکر است که از این فهرست ده‌تایی، «بابا گوریو»،«دیوید کاپرفیلد»،«برادران کارامازوف»،«بلندی‌های بادخیز» و «مادام بواری» را خوانده‌ایم به لطفِ کتابخانه‌‌ و تنها «برادران کارامازوف» را بسیار دوست داشته‌ایم.

:: ما دو سال است چشم‌مان به در خشک شد تا بلکه این پسر (منظورم تو نیستی صدرا!!!) وعده کند به قولش، مجموعه‌ی کتاب‌های حاج‌آقا محمّدرضا زائری عزیز را که برای تولّدمان خریده است بیاورد بهمان بدهد. امّا، … هدیه‌ی تولّدمان را که بالا کشیده هیچ، آن آرشیو هفته‌نامه‌ی خانه را که آن وقت‌های نوجوانی‌مان، قبل از تعطیلی خانه‌ی روزنامه‌نگاران جوان، منتشر می‌شد و به جان ما بسته بود را هم امانت گرفته و بُرده و دیگر پس نمی‌آورد. یعنی، دارد با احساسات و اعصاب ما بازی می‌کند. یکی به صدرا بگوید که آن کادوی تولّدمان را بدهد. روزنامه‌هایمان را هم. وگرنه ما می‌رویم نمایشگاه، کتاب‌ها را می‌خریم و  او را شرمنده‌ی خودمان می‌کنیم. این یک تهدید است.

پی‌.نوشت ۱)؛ کتاب تنهایی و بیت الاحزان را من که خوانده‌ام. شما اگر نخوانده‌اید، بخوانید. کتاب‌ تنهایی را به خصوص. ۳۵۰ تومان بیشتر نیست قیمتش. نثر پایانی بیت‌ الاحزان را که دیگر نگو.

پی.‌نوشت ۲ )؛ آدینه بوک می‌گوید چاپ اسفار کاتبان تمام شده است.

پی.نوشت ۳ )؛ حساب و کتاب‌هایی برای یک نمایشگاه – ۱

{عکس}

۲ دیدگاه نوشته شده است! »

  1. آبی با حاشیه نقره ای در 08/08/05 گفت:

    دلمان هوای نمایشگاه کتاب کرده ….به شدت

  2. کارگر در 08/08/05 گفت:

    سلام دوسسسسسسسسسسسسسسسست جانمان
    ما از اینکه یه مدت نبودیم و شما این همه آپ نمویدی کلی افسردگی گرفته ایم. خدایی دلمان برای نارنجی جیغ این صفحه تنگ شده بود بد فرم!

دیدگاه خود را ارسال کنید