چهار ستاره مانده به صبح

شروع یک رؤیای نو

:: بعد از آشنایی اعظم و زهرا، درباره‌ی این صحبت کردیم که چرا کتابِ دا پُرفروش شد؟ در هم‌این راستا، باید به نقشِ مهم جایزه‌ها‌ی ادبی نیز اشاره کرد. در این دو سال، کتاب دا جایزه‌های شهید غنی‌پور، جلال آل‌احمد و جایزه‌ی بیست‌وهفتمین دوره‌ی کتاب سال را از آن خود کرده و قرار است به زبان‌های اردو، انگلیسی و عربی ترجمه شود. واضح و مبرهن است که انتشار چنین خبرهایی در ترغیبِ ملّت برای خریدِ کتاب مؤثر است. البته حرف و حدیث‌های دیگری هم درباره‌ی کتاب دا و هدیه‌ی فلّه‌ای آن به اداره‌های دولتی شنیده می‌شود!

:: چند وقتِ قبل، من از کاربرانِ کتاب‌خوانه‌ سؤال کردم؛ آیا شما یکی از اون هزاران نفری هستین که کتاب دا رو خریدین یا خیر؟ در این نظرسنجی بود که احسان یازدهم گفت:

من کتاب دا را نخریدم و نخوندم. چون با پول مردم چاپ شده و کاغذ گرفته و … ضمن این‌که بیش از این‌که فروش داشته باشه، هدیه داده شده. دولت و وزارت ارشاد بارها مراسم گرفتن و به افراد مختلف هدیه دادن. حتّا توی زیرمجموعه‌های وزارت ارشاد مثل حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه، رسانه‌ها و این‌ها چند بار هدیه داده شد.

از شصت کاربری که تا روز جمعه (بیست و سوم مهرماه) در این نظرسنجی شرکت کردند، چهل کاربر گفته‌اند کتاب دا را نخوانده‌اند. بیش‌تر آن‌ها کتاب را نخریده‌اند، ولی تعدادی هم کتاب را خریده یا هدیه گرفته‌اند منتها تا الان نخوانده‌اند.

از بیست نفری که کتاب را خوانده‌اند، پرستو اشاره کرده که کتاب را از کتاب‌خانه امانت گرفته و خوانده است. عزرائیل نوشته کتاب را «خریدم و به خیلی‌های دیگه دادم که بخونند.». حمید هم گفته«من خریدم، خوندم، لذت هم بردم، پیش‌نهاد هم دادم ترجمه‌ش کنن، چون به نظرم پتانسیل خوبی داره! البته لازم به ذکر هست من این کتاب رو به شش نفر دیگه هم دادم که خوندند.» نظرهای دیگران را هم می‌توانید این‌جا بخوانید.

:: در این‌جا می‌توانید بخشی از فصل سی و ششم کتاب دا را بخوانید. به‌نظر می‌رسد  این‌ وبلاگ هم می‌خواهد به‌تدریج متنِ کتاب را منتشر کند. کلّ کتاب را نیز می‌توانید از این‌جا دانلود کنید.

:: منابع خبری؛ فروش هفده‌هزار نسخه کتاب “دا” در نمایش‌گاه ۲۳/ “دا” می‌تواند تصویری شفاف از زن ایرانی به دنیا ارائه کند/استقبال خوب ایرانیان مقیم امارات از راوی کتاب “دا”/ کتاب «دا» به کره می‌رود/ کتاب “دا” را به مردم کره معرفی خواهیم کرد/ ۱۹۳امین شب خاطره دفاع مقدس با استقبال از راوی «دا» برگزار شد/“دا” پانزده هزار نسخه فروخت/ چاپهای بعدی با شمارگان ۱۰هزار نسخه/ اسپراکمن با راوی کتاب “دا” دیدار کرد/ دیدار اسپراکمن با راوی کتاب «دا»/ خاطره راوی کتاب «دا» از دیدار با رهبر معظم انقلاب/دستور رهبر انقلاب درباره شمارگان کتاب «دا» اجرا می‌شود/ این کتاب جهانی است/خاطرات شهر ۳۶ میلیونی/ «دا» در نمایشگاه کتاب چاپ صدم خود را جشن می‌گیرد/نگاهی به کتاب دا/گزارش بی‌نظیری از دفاع/بیست­ویک روز از سی­ویک روز/اعظم حسینی: کتاب «دا» به اندازه حجمش حاشیه دارد/مدیر سوره مهر: «دا» به چند زبان ترجمه می‌شود/استفاده از کلمه «دا» به جای «مادر» راز اصلی کتاب «دا» است/فیلم مستند دا در صدا و سیمای مرکز آبادان تولید شد/مطالعات پیرامونی، پشتیبان نگارش کتاب “دا” بود/دا: خاطرات سیده زهرا حسینی/در ستایش دا/فروش کتاب دا در سوپرمارکت‌های مناطق یک تا شش تهران/ “لبخند مسیح” رکورد “دا” را زد/۳۰۰ جلد “دا” در سوپرمارکت‌ها به فروش رفت/سوره مهر باید برای تمام کارهایش مثل «دا» تبلیغ کند/

ادامه دارد

دیدگاه خود را ارسال کنید