چهار ستاره مانده به صبح

شروع یک رؤیای نو

جایزه‌ی کتاب سال مهر به سلامتی و مبارکی برگزار شد و داورهای نوجوان بهترین کتاب‌های سال ۸۹ را انتخاب کردند. نتیجه چی بود؟ کتاب‌های «کبوتر سفید کنار آینه» نوشته‌ی احمدرضا احمدی، «اولین روز تابستان» نوشته‌ی سیامک گلشیری و «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» نوشته‌ی جمشید خانیان، «جادوگر بیکار» ترجمه‌ی مهناز صدری، «مسافرخانه ماه نصفه» ترجمه‌ی نسرین وکیلی و پارسا مهین‌پور و «سفر جادویی پنج خواهر» ترجمه‌ی پروین علی‌پور برگزیده شدند.

نکته‌ی جالب برای من درباره‌ی نتیجه‌ی داوریِ دخترها این بود ‌که غیر از «سفر جادویی پنج خواهر»، باقیِ کتاب‌ها را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ کرده است. الان باید به کانون تبریک گفت یا برای دیگر ناشرهای کودک و نوجوان نچ‌نچ کرد؟ نمی‌دانم.
به‌هرحال، ایده‌ی این جایزه خیلی خوب است و اوّلین دوره‌اش هم با آبرو برگزار شد. امیدوارم همه‌ی ناشرهای کودک و نوجوان از قصّه‌ی این جایزه باخبر شده باشند و برای سالِ ۹۱ زودتر اقدام کنند و کتاب‌هایشان را به دبیرخانه‌ی کتاب سال مهر بفرستند. و امیدوارترم این خبر هم محقق شود و سال آینده دخترهای سایر مؤسسه‌های شبانه‌روزی هم جزو داورهای این جایزه باشند.

مرتبط:
+ هدف، تشویق بچه‌ها به کتابخوانی است
+ نوجوانان «مهرطه» بهترین کتاب‌های سال ۹۰ را انتخاب کردند
+ بچه‌های «مهر» به کتاب احمدرضا احمدی جایزه دادند
+ حسن‌زاده: به نظرم دارم بازنشسته می‌شوم!

پ.‌نوشت)؛ با تشکّر دوباره از یک پزشک، خوابگرد، مایری‌لند، فؤاد صادقیان، فرهنگ‌خوان، راه من، صید قزل‌آلا در مدرسه، شب ممکن (+حرفه؛ راوی (+قهوه تلخ (+) و سایت گل‌ آقا که درباره‌ی جایزه‌ی کتاب سال مهر اطلاع‌رسانی کردند.

۱ دیدگاه نوشته شده است! »

  1. امين فارسى در 12/03/16 گفت:

    چقدر خوبه که همچین جشنواره مانندهایى داریم .

دیدگاه خود را ارسال کنید