چهار ستاره مانده به صبح

شروع یک رؤیای نو

456.png

:: روسری‌ام را برداشتم و دور گردنش انداختم و آنقدر فشار دادم تا جانش درآمد. بعد هم با چاقو او را تکه تکه کردم و هر تکه را جایی از کوچه و خیابان انداختم.

:: روز حادثه ابتدا او را خفه کردم. سپس با چاقو چند ضربه به بدنش زدم. بعد از قتل هم جنازه‌اش را با زنجیر از سقف آشپزخانه آویزان کردم و او را دار زدم.

صفحه‌ای است از مرحوم روزنامه‌ی شرق، گفت‌و‌گو با پنج زن زندانی. جرم همه یکی است؛ شوهرکشی! حرف‌هایشان زیادی ناخوشایند است هم بابت شرایط فعلی ایشان و هم شرایط قبلی. قتل و دلایل قتل. مخصوصن وقتی دارند توضیح می‌دهند که چطوری کشته‌اند آن شوهر بخت برگشته را. آدم همین‌طوری هاج و واج می‌مونه که … می‌گن عشق باعث تعالی روح می‌شه و آدم عاشق منصف است و باگذشت و فلان و بهمان! کاری ندارم به این‌که عشق بعد از ازدواج اسمش خیانته یا هر چی … اما، این تعبیرهای ذهنی ما درباره‌ی عشق و دوست داشتن به یه بازنگری اساسی نیاز داره انگار!  و قوانین هم!!!

:: بر اساس یک پژوهش میدانی که از بند قتل زنان در زندان اوین به عمل آمده است، ۸۰ درصد قتل‌های انجام گرفته توسط زنان به خاطر ترس از شوهر، تحقیر شدن مکرر و آزار جنسی بوده است. زنان همسرکش با نقشه قبلی و در پی مدت ها تحمل شرایط خانوادگی، همسران خود را شخصاً و یا با کمک مرد دیگری به قتل رسانده اند. فقر، بیکاری، اعتیاد و خیانت نیز از مواردی است که همواره در ایران باعث شوهرکشی می شود. بر اساس تحقیقات بیشتر زنان شوهرکش از کمبود محبت در رنج بوده اند. ۹۵ درصد زنان پس از قتل همسرانشان نه تنها پشیمان نبودند، بلکه در بازجویی‌ها اعلام کرده‌اند اگر زمان باز می‌گشت باز هم اقدام به قتل همسرشان می‌کردند، در حالی‌که بسیاری از مردان بعد از قتل ابراز پشیمانی کرده‌اند. نتایج بررسی پدیده همسرکشی در ۱۵ استان کشور نیز نشان می‌دهد ۶۷ درصد قتل مردان به دست همسرشان به علت خیانت خیانت مرد یا رابطه نامشروع زن با مرد بیگانه و ۳۳ درصد واکنش در برابر خشونت مرد، حمله ناگهانی یا تهدید از سوی او بوده است.*

خب، یعنی آقایان عزیز! حواس‌تون رو جمع کنین! زن جماعت رو نترسونین. تحقیر نکنین. آزار جنسی رو هم بی‌خیال بشین. فقیر نباشین لطفن. بیکار و معتاد و خائن هم. وظیفه‌ی شما فقط محبت است و محبت و محبت! مستحضر هستین که پیشمونی هم راست کار زن جماعت نیست. بعدن حرفی در نیآد ازش! از ما گفتن بود! حالا خود دانید!!! به امتحانش نمی‌ارزه حضرت عباسی!

* روزنامه شرق، ۱۰/ ۵ / ۱۳۸۵

۹ دیدگاه نوشته شده است! »

  1. واصح در 08/08/05 گفت:

    با سلام و عرض معذرت از جناب آقایانی که نوشته ی بنده حقیر را می خوانند و همگی فهمیده و محترم هستند، متاسفانه متاسفانه اکثر مردان ایرانی (احتیاطا" از عدد ۹۵% استفاده می کنم) "فقط مذکر" هستند و قوانین و حقوق خانواده و عرف نیز بر حق قلدری آنان صحه گذاشته و در نتیجه راه را برای خانمها و راسا" اقدام نمودن آنها باز نموده است.

    *********

    شوهر بخت برگشته؟؟؟!!! کدام بخت؟ بخت زورگویی و کتک زدن و خیانت و تحقیر و … ؟؟

    *********

    حالتی مشابه کتاب "هزار خورشید تابان " که از بخش خاصی از کتاب به بعد، خواننده آرزوی یک اقدام جدی از طرف دو شخصیت اصلی داستان در دل می پروراند!!


    چهار ستاره مانده به صبح؛
    :: برویم هزار خورشید تابان را بخوانیم الساعه و این مردان بخت‌برگشته یا خاک بر سر!!! را به حال خودشان بگذاریم تا … !!

  2. هومن - گندم در 08/08/05 گفت:

    شاید این نشون میده خانوم ها بیشتر به کارهای که میکنند فکر میکنند و کارهاشون را روی غلیان احساسات انجام نمیدن که درصد پشیمانیشون اینقدر پایینه
    پ.ن:
    اون طرف سکه
    سعی میکنم بدجنس نباشم
    اما در مورد خانومها رابطه با عقل و حساب کتاب عشق را انتخاب کردن همین جاها رد پاشو میشه دید


    چهار ستاره مانده به صبح؛
    :: به سبک خیاط باشی؛ فیس [سوت زدن] است الان حالت ما.

  3. حجم سبز در 08/08/05 گفت:

    به روزم

  4. حجم سبز در 08/08/05 گفت:

    وبلاگ خیاط باشی باز نمیشه که

  5. مهشاد در 08/08/05 گفت:

    خدا را شکر هزاران بار
    این عبارت زنان همسرکش نیز چسبید شدید!!!

  6. مهشاد در 08/08/05 گفت:

    راستی دعوتی به بازیالبته اگر دوست داشتی!

  7. محمود در 08/08/05 گفت:

    چند روزی است که سری می زنم به تو اما
    نمی دانم چرا تنگ غروبی هستی و گوشه نشین زیر پل؟

  8. فاطمه در 08/08/05 گفت:

    بیشتر مردها با این که خودشون خلافند اما دلشون می خواد زنشون پاک باشه وبعد از ازدواج چون خودشون بد هستن وبا خانمهای بد معاشرت می کنن .به همسرشون شک می کنندو اون رو آزار واذیت می کنن وباعث بروز این مشکلات می شوند
    اما مردایی که بهت خیانت می کنن حقشون مرگه .آخه از نجابت و سادگی همسرشون سوء استفاده می کنن.

  9. احسان در 08/08/05 گفت:

    اتفاقا یکی از همین روزنومه های موسوم به اصلاح طلبی نوشته بود در گذشته های نه چندان دور که مرد سالاری در خانواده ها جاری و ساری بود، خونواده ها زندگی آروم تری داشتن و از این خبرا نبود یا کمتر.
    می بینم که فمینیست بازی هم در میاری. حال همه تو ن رو باید گرفت.

    رنگ نارنجی خیلی با حاله متشکریم.

دیدگاه خود را ارسال کنید